הצהרת נגישות

חברת ביג מרכזי קניות נוקטת את מירב המאמצים ומשקיעה משאבים רבים על מנת לספק לכל לקוחותיה שירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי.
בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ”ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם בעל מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני. הסדרי נגישות לכלל מרכזי המסחר של ביג , מרכזי קניות וקניונים .

להלן הסדרי הנגישות הקיימים מרכזי BIG וקניוני BIG FASHION בכל רחבי ארץ.

  • קיימות חניות נכים כולל לרכב גבוה.
  • קיים רצף גישה מהחניה דרך הכניסות למרכז הקניות ועד לקבלת השירות לכלל חנויות המרכז המסחרי (כולל מעליות).
  • הותקנו עזרים מסוג “לולאת השראה” ללקויי שמיעה בכל משרד מנהל המרכז המסחרי וכן במשרדי הנהלת החברה הראשית. 
  • קיימים שירותי נכים נגישים.
  • קיימים שלטי זיהוי והכוונה.
  • מותרת הכניסה לחיית שירות המיועדת לסייע לאדם עם מוגבלות.
  •  אופי מרכזי הקניות הנגישים בנוי על פני מפלס אחד המאפשר מעבר נוח וישיר בין המדרכות ו/או רצפות הקניון לבין הכניסה לחנויות השונות במרכז.
  •  כל הריהוט הציבורי בשטחי במרכז מונגשים וזמינים לכל בעלי המוגבלויות. 
  • בכל המרכזים החנייה הינה ללא תשלום ובכך מקלה על כל באי המרכז כולל בעלי המוגבלויות. אולם, בחלק ממרכזי הקניות החנייה בתשלום. רכב עם תו נכה יוכל להחנות את רכבו בחנייה בתשלום ויהיה פטור מתשלום חנייה עד 4 שעות.
  • בכל המרכזים קיימות חניות נכים המותאמות הן לרכב פרטי והן לרכב מסחרי גדול. בצמוד לכל חניות הנכים מותקנות רמפות המאפשרות מעבר רציף ותקני בין חניות הנכים לשטח המסחרי. החניות כולן מסומנות בתו נכה עפ”י התקן המאפשר זיהוי מיידי של השטח המוקצה. 
  •  המרכזים כולם מתומררים ומשולטים עם הכוונה ברורה וקלה אל חניות הנכים, יציאות המילוט, המרחבים המוגנים, השירותים הציבוריים וכל הכניסות והיציאות מהמרכז. 
  •  בכל משרד הנהלה של מרכז ביג מותקנת לולאת השראה לטובת לקויי שמיעה. 
  •  במרכזים מותקנים שירותי נכים רגילים ושירותי נכים מסוג A2 (בהתאם לתקנה 8.141 חלק ח’-1. 
  •  לכל המעליות והדרגנועים המותקנים במרכזי ביג ישנם פס מוביל בדיד וכן מסמרות אזהרה על גבי הרצפה (בהתאם לתקנה 8.78 [ג’] חלק ח’-1. 
  • בכל המעליות המותקנות במרכזים ישנו חיווי קולי להתמצאות בקומות ומפלסי המרכז השונים. 
  •  בכל חדרי המדרגות ישנם מאחזי יד, ובתחילת המדרגות ובסופן מסומנות מסמרות אזהרה ע”ג הרצפה. 
  •  כל הכספומטים הקיימים במרכזים המסחריים והקניונים מונגשים באמצעות שלטי זיהוי ומערכת הפעלה קולית בהתאם לתקנה 25 לתקנות נגישות השרות. 
  •  מתקיימות הדרכות מבוקרות לעובדי ביג לשם היכרות והטמעת תודעת השירות הנגיש לבעלי מוגבלויות וזאת בהתאם לתקנה 88 לתקנות נגישות השרות. 

שירות לקוחות נגיש  

  • הדרכות עובדים לשירות נגיש  – מתקיימות הדרכות להכרת תחום הנגישות, יצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש. 
  • מוקד טלפוני נגיש–  המענה הקולי הונגש כך שהמידע מועבר בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
  • חלופה טלפונית – ניתן לפנות אלנו גם באמצעות המייל 0732600420 או הצור קשר שבאתר [email protected] 

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים, כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע”י חברת מייקרוסופט.
חברת איילון מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

מידע על נגישות האתר

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ”י המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן פיירפוקס.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות 

יש לציין כי אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות החברה כחלק ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות לקבל את השרות הנגיש ביותר. 
במידה ונתקלת בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך ואנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

ניתן לפנות אלינו:

  • בדואר – לכבוד מחלקת נגישות קבוצת ביג מרכזי קניות: רח’ ספיר 1, ת.ד. 12683, הרצליה פיתוח 4685205.

  • בטלפון – משרדי הנהלת ביג מרכזי קניות: 073-2600420 או *3344.

  • בפקס – 073-2600426 או 073-2600547  ** יש לציין על גבי הפקס “למחלקת נגישות קבוצת ביג מרכזי קניות”.

  • באתר האינטרנט – בדף צור קשר באתר האינטרנט של ביג ניתן לרשום פנייה מסודרת בנושא נגישות החברה והיא תועבר למחלקת הנגישות ישירות  במייל- [email protected]

פרטי רכז הנגישות של ביג מרכזי קניות

  • שם: בועז דריקס

  • תפקיד: מנכ”ל קניון BIG FASHION אשדוד

  • טלפון: 052-4037386

מייל :        [email protected]